Podcast-Autentická Výzva

Ondřej Lidmila dělá marketing pořádně a poctive [Autentická výzva]

14.8.2023
Autor:
Pavel D.

V tomto díle Autentické výzvy si Lubomír Novohradský přizve Ondřeje Lidmilu. V tomto článku se dozvíte to nejdůležitější z podcastu, slouží tedy jako určitý přehled, který vám pomůže se rozhodnout, zda je tato epizoda podcastu pro vás.

Článek je pouze shrnutím toho nejzajímavějšího z epizody podcastu. Pokud se chcete dozvědět více, neváhejte se podívat na Youtube video podcast.

Youtube

Spotify

Kdo je to Ondřej Lidmila - stručně

Ondřeje lze nejlépe charakterizovat jako energetického, nicméně pokorného podnikatele a investora, který se nebojí věnovat se víceru projektů současně: komunikační agentura The Media Crew, víceúrovňová marketingová společnost se zaměřením na cestování iBüümerang, NFT Meta Bounty Hunters, LinkedIn konzultace.

Jeho projekty nicméně nejsou náplní tohoto podcastu.

Ondřej Lidmila ví, že podnikání není sranda

Člověk může být majitel několika firem, ale to zdaleka neznamená, že se může od rána do večera válet ve vatě.

„Pořád jsem obyčejný kluk, který neztratil kontakt s realitou, s normálním životem.“  

Ondřej Lidmila

Ondra má také výhodu v tom, že mu to vychází se společníky. V žádné ze svých firem není jediným vlastníkem a se spolumajiteli to mají hezky rozdělené, že každý dělá to, v čem je dobrý.

Ač se to může zdát retro, Ondřeje nejvíce baví offline marketing; například pro Rock for People nebo Colors of Ostrava.

Jak začínal Ondra Lidmila?

Ondra se v 18 letech stal finančním poradcem, což mu dalo spoustu zkušeností, a hlavně ho to nasměrovalo k jeho aktuálnímu podnikání.

„Já pochopil, že toutu cestou chci jít, protože mi nabízí možnosti a celkově svobodu“ 

Ondřej Lidmila

Právě svobodu Ondra velice oceňuje na podnikání: že nikdo neurčuje, co má dělat, kdy má přijít do práce apod. Podnikání vede k seberealizaci a umožní vám být pánem vlastního času.

Navíc, když podnikání nevyjde, vždy se můžete nechat někde zaměstnat.

Jsme strůjci vlastního života, což i znamená, že jsme za něj zodpovědní. Nikdo nás nebude vodit za ručičku, nikdo se o nás nepostará, třebaže to tak může někdy vypadat. (Ondra je skeptický i ke konceptu důchodu.) Je na nás, zda se před překážkou otočíme, anebo ji překonáme, resp. se o to pokusíme.

Ondra na světě médií miluje pestrost a celkový zábavní prvek. Nicméně se nepovažuje vyloženě za odborníka na marketing.

S podnikáním se nedílně pojí konkurence, což je dle Ondřeje jen dobře: zákazník si pak může vybrat, koho považuje za lepšího, a jednotlivé podniky pak mají motivaci snažit se být tím nejlepším. Konkurence není břemene, nýbrž motorem! Kéž by tento pozitivní nadhled měli všichni podnikatelé.

Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský
Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský

Podnikatelé jsou sobci

S tím by Ondřej nesouhlasil. Domnívá se, že takový názor mají pouze někteří „běžní zaměstnanci“ a do jisté míry je to jejich výmluva, příp. závist. Lidmila z business branže zná mnoho osob, kteří nejen berou, ale také hodně dávají nazpět.

Pochopitelně méně uspěšní podnikatelé sí budou více nechávat, a možná se budou i zdráhat přidat svým zaměstnancům.

Jsou věkově starší podnikatelé konzervativní?

Ani to není podle Ondry pravda. Lidmila zdůrazňuje, že záleží čistě na našem vnitřním nastavení, které není pevně vázáno na věk.

Příležitost je vždy k dispozici. Jde o to, zda se podnikatel nachází zrovna v takovém mindsetu, že ji využije. Bohužel někteří podnikatelé mají tendenci takzvaně vidět tunelovitě. Přitom kdyby byli více otevření, mohli by se třeba dostat tam, kde by je to více bavilo, a navíc posunout podnikání. Zkrátka, je potřeba občas riskovat a nebát se vyjet ze zajetých kolejí.

Je seberozvoj potřeba?

Podle Ondřeje je nepochybně důležité být schopen se adaptovat, jít s dobou, tedy i sebevzdělávat se.

Ondra se nebojí takto jasně vyjadřovat názory, neboť ho ne vždy úspěšný život zocelil a pozvedl jeho sebejistotu.

„Ze začátku bývám ostýchavý, ale jakmile se rozkoukám a zjistím, že v něčem ostatní převyšuji, že jsem pro okolí přínosem, tak se i zvýší mé sebevědomí a role v kolektivu“ 

Ondřej Lidmila

Ale seberozvoj není samozřejmě vše. K úspěchu jsou důležité i další schopnosti, jako řešit problémy, pochopit klienta a nacházet kreativní cesty, jak uspokojit potřeby široké skupiny.

Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský
Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský

Čísla nejsou vše

Problém současného marketingu je, že se hledí moc na čísla. Také se přeceňuje význam online marketingu.

Síťový marketing je příležitost

Podle Ondřeje jde o progresivní a spravedlivý obchodní model. Nedělá rozdíly. Umožňuje vám začít podnikat v tom, kde by to jinak nešlo (kvůli vysokým vstupům).

Síťový marketing má původ v době americké prohibice, v souvislosti s mafiány. Nicméně sítě budují i slušní lidé, v moderní době. Základním pilířem tohoto marketingu je doporučování v rámci sítě a budování vazeb.

V současnosti má věřejnost na síťový marketing negativní názor, což zřejmě souvisí (i) s tím, že ne všichni ho dělají správně. Ale existuje snad nějaké odvětví, kde každý vše dělá s čistým svědomím a nejlépe, jak dovede? Navíc spousta lidí si myslí, že síťový marketing je něco jiného, než čím je ve skutečnosti. Není se čemu divit, protože někteří neváhají vytvářet vlastní, pro sebe výhodné obchodní modely a nazývat to network marketingem.

Mnoho lidí nechápe, o čem síťový marketing je. Že je tam nějaké dokončování, reciprocita, přidaná hodnota,...

Ondřej Lidmila

Žijeme v instantní době

Vše chceme tady a teď. I proto možná má tolik lidí problém s tím uspět v podnikání. Byznys totiž vyžaduje trpělivost a vytrvalost. Přestože můžete v jeden moment dosáhnout úspěchu, k tomuto momentu povede řada malých, dlouhých kroků. Aneb nestane se to hned poté, co si založíte živnost.

Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský
Ondřej Lidmila a Lubomír Novohradský

O čem jsme se bavili v Autentické výzvě s Ondrou Lidmilou? V bodech

V tomto díle Autentické výzvy Lubomír Novohradský probral s Odrou Lidmilou spoustu témat. Konkrétně:

Jak Ondra začínal? 

Co Ondra miluje na podnikání?

Jak Ondra vychází se společníky firmy?

Je sebevzdělávání potřeba?

Jak získal sebevědomí?

Jak se dostal do světa médií?

O čem je marketing?

Ondřejův offline marketing

Síťový marketing

Původ a princip síťového marketingu Názor na konkurenci?

Jsou podnikatelé egoisté?

Jsou podnikatelé otevřeni změnám?

Co Ondřeji přinesla Česká asociace podnikatelů?

Chyby podnikání

Osud je v našich rukou

Vize Ondřeje a pasivní příjem

Změna mindsetu je fuška

Žijeme v instantní době a to je riziko v podnikání

https://youtu.be/sHE39w11i6s

Celá epizoda Autentické výzvy s Ondřejem Lidmilou ke zhlédnutí

Líbil se vám podcast s Ondřejem Lidmilou?

Tak co se podívat na další podcasty Autentických médií?

Naše Spotify